Předškoláček – příprava do ZŠ

S našimi předškoláky budeme pracovat podle stimulační programu pro předškoláky

 “ Maxík “   – p. řed. Burgrová a p.uč. Smičková (obě proškolené, s oprávněním  využívat  program v praxi)

———————————————————————————————————————————–

DESATERO PRVŇÁČKA

Jak připravovat dítě na zvládnutí školních povinností

1. Rozvíjet a vyžadovat jasnou a správnou výslovnost.

  1. Naučit dítě klidně a pozorně poslouchat čtení nebo vyprávění pohádek a příběhů
  2. Vyžadovat plnění pokynů a zadaných úkolů.
  3. Učit dítě soustředit se na vykonávanou aktivitu  a nedovolit ,aby odvádělo pozornost jinam
  4. Vést dítě k dokončení hry, práce, započaté aktivity.
  5. Zadávat dítěti plnění drobných úkolů doma i v MŠ např. pomoc s úklidem.
  6. Vyžadovat, aby si dítě uklízelo svoje věci a zvládalo bez problémů sebeobsluhu – hygiena,  oblékání, příprava k jídlu, úklid hraček.
  7. Dbát na to ,aby dítě zdravilo, děkovalo, požádalo o něco a chovalo se vhodněk dospělým i dětem.
  8. Rozvíjet zvídavost a zájem dítěte (povídáním,podněty,učením) o dění kolem, v přírodě, doma, v MŠ , o zvířatech, o rostlinách,  o lidech.
  9. Zajistit dítěti pravidelný denní režim – spánek hra, dostatek pohybu, hygiena.

Co by mělo znát a umět Vaše dítě, než půjde do školy.

Co je třeba procvičovat .

  1.        Psychomotorický rozvoj
  • Schopnost koncentrace
  • Pravidelný režim
  1.           Hrubá motorika
  • Poskoky na jedné noze, skákání panáka, překážková dráha, házení míčem, běh – slalom….
  • Pohybové hry, tanec
  • Umět relaxovat
  1.          Jemná motorika
  • Často kreslit a malovat
  • Práce s papírem – mačkání, trhání, stříhání, lepení …
  • Korálky, mozaiky, dětské nástroje
  1.        Poznávání a rozvoj vnímání
  • Zrakové – vpravo, vlevo, nahoře, dole, před, za, mezi,rozlišování obrázků
  • Sluchové – rozlišovat slabiky (na začátku, na konci, uprostřed slova,vytleskávat rytmus, hledat slova na stejnou hlásku…)
  • Pojmy početní – méně, více, stejně, větší, menší, čísla do 10
  • Rozvoj řeči – popis děje, popis obrázku, recitace, veršování, seřadit obrázky podle děje, dechová cvičení, foukání, čichání, zadržení dechu.
  • Orientace v čase a v prostoru – včera, dnes, zítra, názvy dnů,
  • Znát – své jméno, adresu, měsíce v roce, části dne, roční období                                  

Doporučená literatura :
O dozrávání ( než půjdu do školy…) : Eliška Petruchová
Cvičení pravolevé orientace : Olga Zelinková
Hrajeme si s písmeny : Olga Zelinková
Rozvoj zrakového vnímání : Lenka Fábryová
Šimonovy pracovní listy 4.-10.
Jednou budu školákem : Jullienová , Marchalová
Dobrý start do školy : Andersonová , Fischgrundová
Jak připravit dítě na první třídu: Dana Kutálková